FRIDAY FIVE || 5 GENANTE ZWANGERSCHAPSKWALEN



Een zwangerschap is net een soort pubertijd. De hormonen vliegen om je oren en je lichaam verandert ieder dag. En dat leidt nog al eens tot gênante situaties... Herkenbaar?

1. Opeens groeit er haar en ontstaan er pukkels op vreemde plekken. Thank God voor mijn blonde haar, want die pluk dons op mijn buik had anders een heel stuk minder charmant geweest. En wat doet er nou zo'n pijn aan de binnenkant van mijn dij? Wat is dat voor een bobbel? Is dat echt een enorme puist?! Iewl...

2. Over haar gesproken... Sinds dat ik een week of 24 zwanger ben, is mijn buik zo dik dat ik de situatie down there niet echt meer in kan schatten. Bikinilijn scheren wordt lastig als je niets kan zien. Niet veel later wordt ook het scheren van je benen een uitdaging, want bukken is geen optie meer. Om nog maar niet te beginnen over het lakken van mijn teennagels... Ging dat vroeger echt zo soepel?
Misschien moet ik Roel toch maar eens lief aankijken...

3. 'Doe je benen eens dicht, van beneden kunnen ze zo onder je rok kijken!' zei mijn nichtje laatst toen we boven bij The Tea Lab in een grote oma-fauteuil zaten. Maar ladylike met mijn benen bij elkaar zitten is niet meer mogelijk! Die dikke buik neemt teveel ruimte in. En met mijn benen over elkaar zitten is helemaal streng verboden volgens de bekkenfysio en aangezien ik al kamp met een vrij heftige vorm van bekkenpijn, wil ik alles doen om erger te voorkomen. Er zit dus niets anders op dan standje bouwvakker. Gelukkig was mijn jurk lang genoeg om 'm over mijn knieën te trekken. En nou ja, verder draag ik maar dikke zwarte panty's en grote zwarte zwangerschapsonderbroeken om gênantere situaties te voorkomen!

4. Je hebt geen controle meer over wat er in je buik gebeurt. De baby trapt en draait vrolijk rond. Is dat nou een schopje of borrelen mijn darmen? En die pijn in mijn onderbuik, is dat bandenpijn of blaasontsteking? Als ik moet plassen, moet ik ook plassen. Meteen! Ook al is het al de derde keer die nacht... Zo ontstaan er ook zeer gênante situaties.
Op een vrijdagavond, koopavond in Rotterdam, ging ik de stad in. Lekker in mijn eentje shoppen voor de baby! Toen ik klaar was om naar huis te gaan, bleek dat de tram 10 minuten vertraagd was. Ik moest enorm nodig plassen! 10 minuten wachten, en dan nog een kwartier naar huis... Zo lang houd ik het niet meer op! Ik besluit snel even naar de McDonalds naast de tramhalte te rennen (of zeg maar: waggelen!). De ruimte bij de WC staat vol met 'stoere' meisjes, die op elkaar aan het wachten zijn en zich ondertussen mooi maken in de spiegel. Ze hebben al ruzie gezocht met de meisjes voor mij, tegen mij zijn ze echter reuze-aardig. Ik ben namelijk zwanger, en ze bieden me aan om voor hun gebruik te maken van het toilet. Als je zwanger bent kun je het namelijk niet ophouden, hebben ze gehoord. Dat klopt!
Als ik eenmaal zit en eindelijk kan plassen, is dat niet het enige wat komt... Zonder er controle over te hebben, loopt de diarree als water uit me. Stank vult de ruimte. Ik schaam me dood! Ik kijk naast me, en ja hoor, geen toiletpapier! Wat nu? Ik gebruik de kassabonnen van de babykleertjes die ik net heb gekocht en vlucht het WC-hok uit. Ik bedank de meiden vluchtig dat ze me voor hebben laten gaan en maak dat ik weg kom. Awkward! Met een branderig gevoel beneden - kassabonnen zijn nou eenmaal geen zacht toiletpapier - stap ik in de tram. Veilig naar huis, waar ik zolang op de WC kan zitten als nodig. Wèèè! Te gênant, dit soort 'verrassingen'!

5. Aambeien. Heeft geen verdere uitleg nodig.

Populaire posts